dinsdag 3 november 2015

Baantje

 Werd op geen van de scholen gedaan, waar ik ooit onderwijs heb genoten, noch op één van de vele cursussen, die ik ooit heb gevolgd. Geld bij elkaar leggen, indien nodig voorschieten, de vent van de juf is zo gek om voor koerier te spelen en het lesuur "Pizza eten" is geregeld.

 Geheel on-Roemeens, op mijn dringend verzoek waren de pizza's wel reeds in de bestelling, toen ik net na het middaguur aan de heen- en weerritjes begon. Eerst het geld ophalen, vervolgens toch nog op de laatste pizza's moeten wachten en met dertien dampende pizzadozen en twee grote potten saus, want hier eten ze saus bij de pizza, terug naar de school en aansluitend naar mijn eigen bezigheden.

 De leerlingen waren dankbaar en lieten dat weten ook. Is dus geen Roemeense eigenschap om alles wat voor je gedaan wordt, als vanzelfsprekend in je zak te steken zonder bedankje of andersvormig enthousiasme. Misschien moet dat sikkeneurige oudje een tijdje op schoolse herhaling.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten