zondag 29 juni 2014

Ontgiften

 Ff geen water, electra, afvoer, afwerking of isolatie meer. Nee, ook geen verf. Weg, weg. Het is de dag des Heeren, mijn dag dus. Misschien niet niks doen vandaag, maar in elk geval geen gezeik aan mijn kop. Maandagmorgen weer, en dan graag nà de koffie pas. Voordien ga ik schieten. Ik beloof het je.

 Niet dat ik me nu kan onderdompelen in het niksdoen. Kan wel, natuurlijk. Slim is anders. Een hoop tijd verloren de afgelopen dagen. Niet alleen aardig als ik daar wat van weet in te halen, d'r zit nog zoveel ergenis in me, dat ik nog wel wat uurtjes nodig heb, voor ik weer lief en aardig kan zijn tegen een ander. Naar mezelf toe werkt dat anders. Ik ben nu eerder te begripvol, dan geïrriteerd naar mezelf toe. Dus aan de ene kant verzachten en anderzijds de teugels der discipline straktrekken. Halli, hallo, wat is het leven toch leuk en gemakkelijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten