maandag 23 juni 2014

Nattigheid

 Een nacht vol donder en bliksem. Neerplenzende regen. Om zes uur in de ochtend bedenken, dat je gisteren na het ophalen van de honden vergeten bent de ramen van de auto volledig te sluiten. Kan een ochtend slechter beginnen? Ja. Na een blik op de weersvoorspelling is duidelijk, dat ik ook deze week op de verkeerd plek zit. Misschien woensdag niet ..... de rest ziet erg waterig uit. Enige bereidwillige medewerking uit de meteorologische hoek zat er blijkbaar niet in. Alle pijlen van mijn hoop op de volgende week richten. Hier weer vertrekken zonder maaien zet in één haal een streep door al het werk van de voorafgaande weken. Dan gaat het terug naar "Af". Zou behalve flauw erg ongewenst zijn.

 Nog belangrijker dan een beetje meer zon, is me niet door de slechte vooruitzichten op de kop te laten zitten. Nee, ik ga niet geforceerd fluitend mijn dagen doorkruisen. Doe ik anders ook niet. Wel bezig blijven. Dat wil anders nog weleens misgaan. Desnoods meer binnen dan buiten. Te doen is er genoeg. Wat wringt is de grotere en vooral andere schakelslag, die gemaakt moet gaan worden. Maar nu eerst de auto drogen ... in zoverre zoiets kan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten