dinsdag 24 juni 2014

Lijmen

 Geen spetterende dag vandaag. Meer een kauwgum kleverige kutzooi. Excusez le mot, maar dit loopt lekkerder dan 'teringbende'. Bezig ben ik, waarvan acte. Enige ruimhartigheid kan geen kwaad, mocht je je een beeld bij dat 'bezig zijn' willen vormen. De hoop op meer, die je er 'hinein' kunt interpreteren, is de enige zin, die ik er vandaag uitgepeuterd krijg.

 Morgen weer verder. Maaien. Meters maken. De betere aanloopmethode. Alhoewel... Maakt het iets uit? Volgens mij niet. Ook maaiend kom ik zelden, zeg maar nooit, flitsend uit de startblokken. Bovendien .... Kan het ooit goed zijn? Nee toch. Loop ik lekker van stapel eindigt het als de soufflé versie van de stervende zwaan. Doe maar gewoon niet meer mee bezig houden! Waarschijnlijk heb ik er dan ook geen last meer van. Iets met 'weten' & 'deren' en 'koeien' & 'hazen'.

 Het is erger geweest. Vele malen erger. Iets waar je niet teveel bij moet stilstaan. Dat zou te zeer op een uitnodiging lijken. Maar op momenten als deze kan een beetje gluren naar wat geweest is geen kwaad. Van alle wederwilligheden is d'r maar eentje, die het tot de dag van vandaag heeft volgehouden, omdat ie er altijd al geweest is: Géén zin. En dan heeft het ook geen zin die zin te maken. Allez hup: bier, barbecue, blote vrouwen en optijd naar bed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten