vrijdag 9 mei 2014

Vagelijk

 Met wie of wat kruis ik vandaag de degens? De aannemer? Een vrouw? Mezelf? De omstandigheden? Of doen we vandaag rustig aan? Doe maar geen bloed aan de muur. Geen zin in extra schoonmaakwerk. Hooguit een Hitchcockiaanse dreiging. Het is mistig. Past wel bij deze ochtend. Jammergenoeg geen Cd van Ennio Morricone. Dan open je tegenwoordig de stream. Toch? Hadden ze hier van glasvezel geweten, dan had dat misschien gekund. Hoewel me wennen aan meer digitale luxe geen slim idee lijkt met de aanstaande move richting het Oost-Europese platteland.

 De klanken van "Once upon a time, etc" bedenk ik me d'r wel zelf bij voor deze keer. Mocht deze behoefte vaker de kop opsteken, koop ik alsnog een Cd, waar dan weer driekwart of meer muziek op staat, waar ik geen behoefte aan heb. Of alles klinkt een beetje hetzelfde. De stream heeft ontegenzeggelijk wel wat. Al heb ik zelf al vaker gemerkt, dat bepaalde nummers zo aan de setting van een Cd zijn verbonden, of zelfs Lp, dat het nummer aan glans verliest, als het in een andere combinatie van liedjes wordt afgespeeld. "New York, New York" van Franky boy is zo'n Cd, maar d'r zijn zat andere voorbeelden als Nina Hagen of Fleetwood Mac.

 Stom zo'n volgorde. Uitvoering is een meer logisch verschil, wat soms voor grijze haren kan zorgen. Hoe voorkom je dat soort missers in een stream? Staat bij elk nummer aangegeven van welke orginele Lp of Cd het afkomt, verschijningsjaar of het re-mix moment?? Ik dwaal af. Ik ga me in de mist storten en zien welk resultaat valt te bewonderen als de boel opklaart.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten