maandag 12 mei 2014

Miskleun

 Wanneer het gebeurd is, ik zou het niet weten. Het waarom doet ook geen bellen rinkelen. Ook in de terugblik geen opheldering. Ik kan de potentiële ogenblikken langs lopen. Zo druk was de dag niet. D'r is echter niks, dat er uitspringt. Geen onverwachte dwarszitterij. Geen doorgeprikte illusies. Weinig fouts vandaag. Natuurlijk is het achteraf gemakkelijk om momenten toe te wijzen en gebeurtenissen te benoemen. Mocht je er behoefte aan hebben, zul je moeite hebben met het onderdrukken van de verleiding. Het 'hoe en waarom' noch het 'wanneer' interesseert me in deze. Zo'n ramp was de dag nou ook weer niet. Hij was het gewoon niet. Niet wat ie had kunnen zijn, maar dat is een soort standaard, en ook niet wat ik me ervan bedacht had. Er zijn sterkere dagen, gelukkig. Kan gebeuren naar het schijnt. Zo'n afketser nemen we gewoon maar op de koop toe. Is anders geweest, maar ook voortslepend inzicht maakt vooruitgang mogelijk. Vroeg het nest in vanavond. Beslommeringen uit de hersenpan dumpen. Ademhaling  reguleren en dan ben ik waarschijnlijk al lang en breed ingeslapen. Dat is anders geweest, dus ook hier geen klagen. Morgen is morgen, niet mee bezig zijn vandaag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten