maandag 19 mei 2014

Herinneren

 De volgende dodenherdenking ... Als je d'r serieus werk van maakt, struikel je al gauw nauwelijks meer over een levende ziel in je bestaan. En dan geen Wubbo of aanverwanten, die hebben hun eigen familie- en vriendenkring. Ik beperk me tot mijn eigen kleine clubje en dan mn de orginele verjaardagen in zoverre die in mijn hoofd of mijn smartfoon zitten. Twee data per persoon is teveel van het goede. Natuurlijk bij Yoland lukt dat, maar bij mijn vader gaat het al mis. Ergens eind juli. Geregistreerd vanwege de nabijheid van mijn moeder's verjaardag. Het jaartal zit ook geramd, 2002, een jaar waar meer levenden verhuist zijn naar het dodenrijk. Maar het best van alle data zit toch z'n verjaardag in mijn hoofd: 19 mei. Vaker gevierd dan z'n sterfdag en dat gaat ook zo blijven, anders moet ik de honderd passeren. Een voornemen waar ik vooralsnog niet de behoefte toe voel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten