maandag 5 mei 2014

Absurditeiten

 Het tekstmoment voor vandaag is gepasseerd. Een tweede koffie als overgang naar de afwas en dan laten we ons meeslepen door de sleur van de dag. Iets over nertsen, bont en Nederland leek even nog voor een oprisping te zorgen. Maar om nou alweer over het hoge hypocrisie gehalte van de gemiddelde Nederlander te hebben, dat gaat zelfs mij vervelen. Is bont luxe en biefstuk niet? Mag leer wel maar bont niet? Ach ... misschien moeten we ons eens gaan verdiepen in het leed dat we veroorzaken door slakroppen te snijden, walnoten te kraken of ons te verplaatsen van A naar B, ongeacht of dat per vliegtuig, trein, auto, fiets of benenwagen gebeurd. Die massaslachting onder insecten en kleiner kruipsel is absoluut onaanvaardbaar, daar zijn die paar nertsen niks bij. Laat de mens het bij zichzelf houden. Kannibalisme is zo gek nog niet!!

 Maar goed daar wilde ik het niet over hebben. Want bijna erger dan lullen over het weer met de buurvrouw. Er moet geruimd en gemaaid worden. Mijn nieuwe machien heeft ook een koplamp, misschien de nacht in maaien? Zoals mijn pachter met zijn tot lichtorgel opgetuigde PS-monster?? Ach, het wordt met het jaar, de maand, bijna met de dag absurder, om hier nog bezig te zijn. Dan past nachtelijk grasmaaien prachtig in de kaders. In het schijnsel van die ene lamp, extra jas en trui, thermoskan koffieverkeerd om me nek en de klanken van "The Wall" in mijn oren. Nog ff en ik ga het doen ook ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten