vrijdag 23 mei 2014

Bolpuntcom

 In Utrecht niet alles kunnen vinden, wat ik wilde, dus toch weer aan de verleiding toe gegeven om het gewenste op het internet bijeen te scharrelen. Bol.com is dan een van die adressen en net voor ik de koop afrond, vraag ik me af of ze ook deze keer direct in de bekende uitstel- en excusesriedel vervallen. Mooie test, 8 cd's zitten in de categorie "voor 23:00 besteld, de volgende dag in huis". Dat mag voor mij best een dag langer duren, want hun programma houdt in deze vast geen rekening met het feit, dat het spul naar Frankrijk moet. De kans, dat het vele malen langer gaat duren, is echter stukken groter.

 Èn het heeft ook één dag langer geduurd ..... niet de levering, maar de aftrap van de reeds genoemde riedel. Vanmorgen acht mailtjes in mijn box, waarin op diverse manieren de schuld, voor het niet kunnen leveren van de betreffende Cd, buiten henzelf wordt gelegd. Slecht is dat. Dat zoiets gebeurd bij een Cd met een levertijd van 4-6 weken, soit. Dat je daar geen accuraat voorraadbeheer voor hebt, daar kan ik begrip voor opbrengen. Maar als je pretendeert het spul binnen 24 uur te leveren, dan doe je er goed aan de beschikbaarheid up-to-date te hebben.

 Dat was het begin. Nu nog de categorieën "3-4 werkdagen", "3-6 werkdagen", "5-7 werkdagen", "4-8 werkdagen", "5-10 werkdagen", "2-3 weken", "3-4 weken" en last but not least "vermoedelijk 4-6 weken". Alleen al al die verschillende categorieën met hun pretentie van nauwkeurigheid. Dat worden nog een heleboel mailtjes, al is het maar, omdat het voorspellen van de nieuwe levertijden net zo beroerd is gebleken als de indicatie van de oorspronkelijke wachttijd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten