zondag 25 mei 2014

Schrijfblock

 De vliegervaring is het beste bewijs, dat gebrek aan gemak niet in het voordeel is van een onbekommerde vrijloop van de fantasie. Het maakt me serieuzer dan me lief is, ook zonder me de heel tijd te amuseren met crash-scenario's. Maar of het nu speciaal ligt aan het hangen in de lucht? Nou neuh. Gooi mijn dag, mijn locatie, mijn bezigheden overhoop en het eerste wat in de knel komt is de schrijverij. D'r zijn ergere zaken te betreuren in een gemiddeld mensenleven, maar toch.

 Voorlopig blijft de aangenaamste schrijfsetting: mijn leven in Frankrijk, gezeten voor mijn Pc, in de ochtenduren en het liefst met een grote bak verkeerde koffie. Het was ooit de avond en onder begeleiding van een glas wijn. Ik sluit niet uit, dat het ooit weer die kant op schuift. Wat ik zeker weet is, dat een hoop, zo niet alles van de huidige favoriete setting binnen niet al te lange tijd gaat veranderen. Op de korte termijn, voor de komende dagen voorspel ik een volledig tekort aan tijd, rust en het ontbreken van een eigen plek. Het gaat kortom stil worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten