zondag 6 maart 2016

Wrijvingen

 Aan de slag geweest in/voor het huis. De belabberd gelakte houten draagvlakken voor beide wasbakken glad geschuurd en opnieuw gelakt. Goed gevoel geeft dat. Het zoveelste bewijs voor het feit, dat het tijd wordt, dat de derden uit deze tent verdwijnen en wat voor de rest gedaan moet worden aan mij is. Mijn manier, mijn tempo, mijn maatstaf voor kwaliteit. Afwerking kost tijd en dat is zelfs in Roemenië niet interessant omdat in arbeidsuren uit te betalen.

 Maar goed, dit punt is opgelost. Een ander punt is me ondertussen weer opgevallen. Het wordt tijd om een evenwicht te vinden tussen het goede werk, dat in de grove fase is gedaan en de steken, die in de detaillering steeds weer vallen. De ene keer vanwege desinteresse, de andere keer vanwege onkunde en nu zou het wel eens kunnen zijn, dat gepresenteerde offerte (hoe ruim ook naar Roemeense begrippen!!) de lading van de werktijd niet gaat dekken, omdat het werk vanwege andere beslommeringen over een te lange periode is uitgesmeerd en afronden inmiddels belangrijker is dan goed werk afleveren. Maar nu ga ik dingen inschatten zonder op de hoogte te zijn van de feiten. Laat ik alert zijn, inzoverre ik aanwezig ben. En dat zal niet zovaak zijn de komende week.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten