vrijdag 4 maart 2016

Smaakmaken

 Een huishouddagje lijkt me slim vandaag, als ik mijn blik over het 10 meter lange aanrecht laat gaan. Huishouden met een schuine blik op de badkamervorderingen. Een misser in de details weegt vele malen zwaarder dan geklooi in de ruwbouw. Vooralsnog niemand. Tijd voor een tweede koffie kortom.

 Tussen de bedrijven door de laatste, voorlopig laatste slepende zaken afhandelen en ik zou licht als een veertje het weekend in moeten kunnen stappen. Theoretisch wel te verstaan. Maar ik sta d'r voor open. Laat dat gezegd zijn. Niet dat ik een speciaal paar oren op het oog heb, maar gewoon voor het geval dat mijn vermoeden niet geheel ongegrond is, dat zich meer met mijn leven bemoeit dan enkel ik.

 Afgehandelde sleepsels en een opgeruimde leefomgeving .... dan zou je bijna geen bed of bad behoeven om het naar je zin te hebben. Het leven neigt heel voorzichtig naar iets wat op 'schwung' lijkt. Daar doe je het allemaal voor. Daarvoor hou je vol. Daarom zet je door. Laat het 'swingen' tot me komen. Niet direct te enthousiast, maar voldoende voor een zichzelf instand houdende beweging. Een paar vlotte en aangename weken zou niet verkeerd zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten