maandag 20 juli 2015

Zittend

 Positief blogje. En waar kan dat beter dan op een schaduwrijk terras aan een van de pleinen in Sibiu? Rome, Toulouse, Barcelona, Korcula ... Ok, maar toch, zo op het nieuwe lokale niveau bekeken, is dit een van de best mogelijke plekken. Het eten weer goed verteerbaar. De service vriendelijk en accuraat. Een aangename drukte om me heen. Voldoende passanten, de nodige mede-terraszitters. Achter me wordt gewerkt aan wat een beach-volleybalveld lijkt te worden. Alles bij elkaar de hoeveelheid bezienswaardigheden, die je je op een plek als deze wenst. Een uur wachten, het zal wel weer meer worden, is op deze manier geen straf.

 Van het voorgenomen programma is nog niks terecht gekomen. Het tegendeel zou me verbaasd hebben. Maar het kan nog steeds. We hebben nog het grootste deel van de middag. Veel zoeken en informeren. Mn dat laatste is hier een onvoorstelbaar omslachtige bezigheid. Een simpele vraag kan zo verstrikt raken in de uitleg van het verder weinig toevoegende kader, dat ik al snel de neiging heb om te wijzen op de feitelijk zin van het bezoekje. Daarbij kunnen beide partijen mij dan zo verstoord aankijken, dat ik er verder het zwijgen toe doe en indien mogelijk mezelf verwijder. Dat zal vanmiddag een beetje moeilijk zijn, want ik ben het die een aantal zaken dan wel mogelijkheden uitgelegd wil krijgen. Eerst maar het terras, de schaduw en de immer amusante variantie aan passanten genieten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten