vrijdag 3 juli 2015

Schaven

 'Sturen en struktureren'. Ik zou er voor de komende maanden zo een aparte categorie van kunnen maken .... vrees ik. 'Organisatie en Planning', nog zo eentje. Ik weet, ik kan soms verschrikkelijk zijn, maar vergeleken bij een x-aantal jaar geleden, zou je me nu rustig een slonzige flierefluiter kunnen noemen. En dan nog .... (Verzuchting).

 Het de afgelopen weken bij benoemen, tonen, vriendelijk verzoeken en begeleidende uitleg gelaten. Resultaat: mocht er van verandrng sprake zijn, dan is die mt het lote oog niet waarneemnaar! Dat gaat dus niet werken. Dat gaat bij het handje nemen worden. Regelmatig met de neus op de feiten drukken. En gaat dat alsnog niet in de buurt van een werkbaar (is absoluut vele malen minder dan het gewenste) resultaat komen, dan zal helaas aan den lijve ondervonden moeten worden wat verbaal niet wil overkomen. De 'kop-tegen-de-muur'-methode.

 Wat je niet allemaal moet doen om een beetje functionerend samenleven bij elkaar geschroefd te krijgen. Ik voel me meer personal trainer dan partner. En nog opletten ook, dan je niks opdringt, wat enkel voortkomt uit je eigen malotig gedrag. Enkel de meest basale, simpele dingen, die voorkomen, dat je de hele tijd naar de ander loopt te zoeken, afspraken op het laatste moment moeten veranderen of eindeloos zit te wachten op wat allang gebeurd had kunnen zijn. Het huishouden kot daarna pas.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten