vrijdag 24 juli 2015

Aanhangsel

 Huisdiertje spelen ... Zouden honden zich zo voelen als ze overal mee naar toe moeten, waar jij zo nodig heen wilt? Zo'n afspraak waarop ik helemaal niks te zoeken heb. We gingen ook alleen maar foto's ophalen, maar dat het anders zou verlopen lag er natuurlijk meters dik op.

 Om te beginnen natuurlijk het onvermijdelijk dekken van de tafel bij binnenkomst. Gelukkig alleen watermeloen met koffie en ijs toe. Er werd ook nog water aangerukt, nadat ik de vraag naar bier negatief had beantwoord, maar die fles kon dicht blijven. Daarna ging het gedrieën de stad in. Krijg mensen maar eens aan het hoofd gepeuterd, dat dat wat mij betrof helemaal niet de bedoeling was. Mij is het niet gelukt en dat was geen taalkwestie.

 "De stad zien." Nou dat hebben we drie jaar geleden al gedaan en ik waag het te betwijfelen of daar intussen veel is veranderd. Maar daar ging het ook niet om. Het ging om bijkletsen. Ongeacht of dat flanerend door die ene winkelstraat gebeurd of aan tafel in een restaurant. Krijg ik af en toe een kluif 'aandacht' toegeworpen, waarschijnlijk omdat de dames zich druk kletsen eigenlijk ook een beetje schuldig voelen. Ik zat er niet eens om te springen. Genoeg interessanters te zien dan bezig zijn met ophalen van herinneringen, waar ik geen deel van uit maak. Volgende keer simpelweg gescheiden wegen. Òf alleen op stap òf in ieder geval alleen aan de babbel, als dat zonodig moet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten