zondag 12 juli 2015

Leuteren

 Bevalt de zondagochtend me steeds beter of probeer ik 'm stiekem over te slaan? Geen elf uur weliswaar maar een aardig eind in de richting. Ook weer diep, diep weg geweest in de ochtenduren. Blijft een verbazingwekkend fenomeen. De rijkdom aan dromen is me helaas ontschoten. Had ik kunnen voorkomen door minder snel mijn bed uit te rollen. Jammer, maar helaas, met terugwerkende kracht werkt dat niet. Zelfs geen idee van de richting waarinik het zou moeten zoeken. Kan waarschijnlijk met een gerust hart constateren, dat het weinig anders dan anders zal zijn geweest, anders was er waarschijnlijk wel iets blijven hangen.

 Echt zondagochtend geleuter bij de koffie. Het voelt bijna als een vakantiedag. Geen directe noodzakelijkheden op mijn programma. Mooi weertje buiten. O wacht, dat van die ontbrekende noodzakelijkheden klopt niet. De administratie vraagt om verder afgehandeld te worden. Maar soit, dat kan ook met een glaasje koele witte wijn onder handbereik. En ik moet ook ietsmet bonen voor het echt te laat is in de tuin. En nu we het over de tuin hebben .... Het onkruid is deels alweer over de meter heen geschoten. Niks ' geen noodzakelijkheden', dus. Toch blijft het vakantiegevoel in stand. Dat lijkt me een goed gegeven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten