zondag 5 juli 2015

Systeem

 Zondag .... en deze zondags begonnen: 11:00 !! Het oudere deel van het dorp zit vanaf 9 uur in de kerk en houdt dat vol tot voorbij twaalvan. Net voldoende tijd om me een ongestoorde douche te gunnen. Niet dat ik het rustig aan kan doen, maar dat ligt weer meer aan de geiser of de combinatie ervan met de pomp, die het water uit de put haalt. Geen idee. Er hebben al meerdere mensen naar gekeken maar een fatsoenlijke oplossing is er tot op heden niet gevonden.

 Mocht je al warm water krijgen, dan kan een normaal mens daar niet onderstaan. Dus bijmengen met koud en daar zit ergens het probleem. Of het een vaste tijdspanne is of variabel, ik heb het niet bijgehouden, maar één ding is zeker: het gaat koud worden! Bij de huidige temperaturen iets minder erg dan als het koud is buiten. Inmiddels zoveel ervaring dat ik een acceptabele wasvolgorde heb ontwikkeld. Met koud water je haren wassen, is ook bij 35º in de schaduw niet mijn hobby. Topdown dus. Tegen de tijd dat ik toe ben aan het afspoelen van mijn benen heeft de geiser er geen zin meer in. En ik geen zin in wachten tot ie wel weer tot warm water geven bereid is. Dan maar koud, dus. Maar dat is eerder gezond dan een probleem.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten