maandag 20 juli 2015

Vv-vervolg

 Vliegen, vlooien en ander ongemak. Er ontstaat zowaar iets van regelmaat, maar dan niet op de manier, die me wat waard zou zijn. Ik ben er op tijd door uit mijn bed. Laten we de zaken positief benaderen. Ahum! Zit om nauwelijks half acht aan een tafel met daarop, grof geschat, een dertigtal vliegen. Meerdere stelletjes zijn druk bezig met het produceren van nageslacht. Iets waar zich hier meer mensen aan ergeren, gelukkig. Aan de vliegen sec wel te verstaan niet hun ochtendgymnastiek.

 Anders ligt het met de vlooien. Mijn benen vertonen alweer een bultenlandschap. En blijkbaar ben ik hier de enige, die op deze manier lastig gevallen wordt. Het is niet altijd positief om de uitverkorene te zijn. En dan nog op ongeloof stuiten ook. Gelukkig kan ik de ellende deze keer makkelijk laten zien.

 Als stofzuigen en zo niet genoeg is, dan maar met de spuitbus ertegen aan. Voor die bijtertjes dan wel te verstaan. Voor de vliegen is dat behalve onbegonnen werk ook niet de beste oplossing in een keuken. Behalve dat er etenswaren staan, die wonder boven wonder steeds vaker en beter worden afgedekt, liggen er na zo'n spuitbeurt werkelijk overal vliegen op, in en/of onder. Je gaat er niet dood van, maar het ontneemt me wel de trek qua eten en drinken. Plakstrips werken redelijk. Als ze een beetje uit het doosje willen komen zitten ze in een mum van tijd vol vliegen. Niet dat dat verder te merken is bij wat er rondvliegt. Hetzelfde geldt voor mijn insectenlamp. Goed voor die enkele vlieg die in een keuken verzeild raakt, maar tegen deze overdaad kan ook die niet opwerken. Gecombineerd hebben er sinds gisteremiddag iets van 3 à 400 vliegen het loodje gelegd. En dat zonder zichtbaar resultaat. Hoeveel vliegen zouden er op een dag als gisteren in het dorp als geheel rond gevlogen hebben? Vandaag eens zien wat verder mogelijk is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten