zaterdag 4 juli 2015

Huisvlijt

 Een niet-verkeerde dag en toe aan mijn bed. Fysiek moe. Dat is nooit verkeerd. Na wat sturend duwen en trekken een aardige middag in Sibiu gehad. Waar, ik zou haast 'natuurlijk' willen zeggen, niet gebeurd is wat bedoeld was gedaan te worden, maar ik kon er deze keer mee leven. Misschien ga ik ook wel vooruit....

 Zaterdagmiddag is een vreemd deel van de week in Roemenië. Een hoop zaken zijn dicht of alleen in de ochtend open. Niks niet kunnen doen met de ketting voor de kettingzaag, geen bosmaaiersmeervet en ook geen olie voor het maken van de gewenste mengsmering voor beide apparaten. Meerdere plekken geprobeerd. Eens in de licht bewolkte en verder mooi blauwe lucht gekeken, het feit het feit gelaten en een paar minuten later op de markt verzeild.

 Een hele foute plek. Daar is zoveel voor zo weinig te krijgen, dat zelfs ik bijna ongecontroleerde koopneigingen krijg. Ik zie echter bijvoorbaat het werk op me afkomen, wat ik me met de aankopen zou aandoen. Maar dat ben ik.

 Terug in Coves de rest van de namiddag en avond bezig geweest met het schoonmaken, op zuur zetten en invriezen van een dikke 10 kilo paddenstoelen. Voornamelijk cantharellen maar ook een type eekhoorntjesbrood. Straks, over een paar weken of maanden zien wat van het 'op zuur zetten' is geworden. De kersen voor de jam doorgeschoven naar morgen. Ook nog kilo's ontpitten, zat er niet meer in vandaag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten