zondag 12 januari 2014

Prioriteren

 Prachtige dag. Nou komt alles weer goed.

 -Pauze-

 Ja, moest ff hartelijk lachen. De tranen wilde al naar beneden biggelen, maar dat leek me iets teveel van het goeie. Een prachtige dag op zondag ... Is er iets vanzelfsprekenders te verzinnen? Nou dan. Als vrouwlief zich achter het fornuis zou willen hijsen, kan ik mijn sociale contacten gaan plegen. First things first, tenslotte. Kijk, dat is nou, wat ik leven zou noemen. Samen de kroeg induiken, zou nog net een tikkeltje aangenamer zijn. Helaas moet je zonder personeel soms nare beslissingen vellen. That's life. Of was het "Shit happens!"? Nee, ik bedoel natuurlijk: "Life sucks!"

 Respectievelijk: Asta-i viața. "La naiba se întâmplă!" sau "Viața e de rahat!" indien Google überhaupt al snapt wat bedoeld wordt. Mocht je je een paar uur willen vermaken, moet je echt eens een tekstje schrijven, liefst zo abstrakt mogelijk en dat heen en weer en weer 'weer en heen', etc. vertalen via de daarvoor bestemde fuctie in Google. Natuurlijk wel met twee talen die je redelijk beheerst, anders snap je de onzin niet, die Google er stap voor stap van weet te brouwen. Lijkt op het spelletje waarbij iets een keer of 25 fluisterend wordt doorgegeven aan een ander. Oorspronkelijke tekst en eindresultaat hebben zelden iets herkenbaars met elkaar te maken.

 Maar hier worden prioriteiten uit het oog verloren. We waren op weg naar de kroeg. Werken op zondagmorgen, maar altijd nog beter dan fantoombevestiging met wierook en een smakeloos hap zonder wijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten