vrijdag 3 januari 2014

Afpellen

 Een half jaar ingelopen in minder dan twee weken tijd. Dat ruimt lekker op. Even volhouden en de stoel is weer beschikbaar voor nieuwe kranten. Natuurlijk neem je je voor, de kranten ditmaal direct of tenminste in de week van verschijnen te lezen en natuurlijk gaat dat een paar weken lukken, waarna er even natuurlijk ongetwijfeld weer de klad in komt. Dan rest alleen de hoop, dat je het dit jaar niet zo helemaal uit de klauwen laat knallen als in het voorafgaande jaar. Niet dat het iets uitmaakt voor wat ik lees. Het tikt enkel aan in de uren, dat ik aaneengesloten verdiept ben in het lezen van de FAZ. Een hele avond kost toch al gauw 3 à 4 Sontagszeitungen.

 Politiek interesseerde me in Nederland al niet, heeft me in Frankrijk nooit iets gedaan, dus waarom zou ik me in de politieke gemoederen van het Duitse volk verdiepen? Dat  is al het eerste deel dat aan de kant kan worden geschoven. De sport volgt vaak onzien. Dan volgen de delen Wirtschaft en Geld & Mehr na wat vluchtige blikken en soms een heel artikel. Interessanter wordt het bij Feuilleton, Leben, Wissenschaft en Technik. Reise en natuurlijk het advertentie-deel kunnen direct bij de sport. Zo werk je je langzaam in de krant naar binnen en stapt er ook niet plompverloren uit. Inleiding, uitleiding. Voor- en nawoord. Schil en vruchtvlees. Realiteit en spel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten