dinsdag 7 januari 2014

Hervatten

 We hebben het ergste weer gehad, denk ik. De storm in mijn hoofd luwt. Wat kleine dingetjes gedaan voordat de heuveltjes de kans zouden zien tot bergen door te stoten. Nu de grip hervinden op wat uit mijn handen is gegleden. Initiatief, perspectief, vormgeving, het relativeren en de controle ..... Bah vies, maar o zoooo belangrijk willen zwieperts als gisteren en vandaag mij niet te pas en te onpas overvallen. Voor mij geen einstürzende Neubauten, maar steeds opnieuw moeten beginnen met restauratiewerkzaamheden gaat op den duur ook vervelen. Controle, dus!

 Morgen in overdrachtelijke zin waarschijnlijk weer tijd voor de afwas. Er is ook echt afwas te doen, maar daar wringt de schoen niet. Het schonen, ruimen en ordenen moet in mijn hoofd gebeuren. Een bezigheid die goed samengaat met mijn handen in het zeepsop stoppen. Dat zijn dan de eerste twee vliegen in één klap. Vervolgens moeten ideeën gestut, gedachten bijgeschaafd en de voortgang van mijn voornemens gecontroleerd worden. Alles beheerstaken, bezigheden die niet tot de selecte kern der persoonlijke favorieten behoren. Dan kan begonnen worden met het beginnen aan wat gedaan moet worden. Het wordt echt tijd, dat het grote omschakelen definitief naar het verleden geschoven kan worden. Nooit gewild en toch in verzeild geraakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten