donderdag 13 augustus 2015

Redelijk?

 Houthakken. Zes en een half uur hakken voor 11 euro en 4 liter water ... En ongeveer op hetzelfde tijdstip een offerte voor de badkamer ontvangen, die grof gerekend neerkomt op dik elf euro per uur! Nu is houthakken en het aanleggen van een badkamer zoiets als appels met peren vergelijken, maar op één dag willen krijgen, waar een ander 8 dagen voor moet werken, komt me toch wat overdreven over. Werklui krijgen afhankelijk van vaardigheden en ervaring tussen de 850 en 2000 lei per maand, wat maximaal neerkomt op iets van 11 lei per uur ipv dik 50. Dus maar ff gevraagd hoe dat nou kan. Krijg ik een prachtig nietszeggend antwoord terug met als grootste giller: "It is important to know that the price is made primarily by considering customer satistaction."

 Bij dit soort verschillen is het haast onmogelijk om te bepalen wat redelijk is waarvoor. Het lijkt allemaal zo weinig, maar als ik 100 lei voor een dag houthakken ga betalen, krijg ik, denk ik, het dorp op mijn kop vanwege het verzieken van de arbeidsmarkt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten