zaterdag 29 augustus 2015

Manipulatie

 Het plan om naar de veemarkt in Altina te gaan hing al een paar dagen in de lucht. De familie had al besloten, en dat natuurlijk zonder overleg, dat ik dan ook het stierkalf in de aanhanger kon meenemen en te koop aanbieden. Hoe ze zich zoiets voorstellen, mag Joost weten. Ik had dat plan al meermaals weggewuift. Broerlief heeft tenslotte ook een auto met een trekhaak en ik heb niks met dat beestengedoe in 24 te maken.

 Vanochtend bleek dat al mijn weerwoorden enkel aan doveman's oren waren besteed. Deze familie heeft last van een bijzondere vorm van Oost-Indische doofheid. Ongetwijfeld een Roemeense mutatie. Blijkbaar denken anderen werkelijk te kunnen bepalen, wat ik moet doen. Hup, maar een riedel voorwaarden gesteld en, zoals alles hier altijd, op het laatste moment, een moment dat ik in Altina had willen zijn, zitten prutsen met de electrakabel voor de verlichting etc. van de aanhanger. Werkte niet en natuurlijk vond men dat eigenlijk ook niet de moeite waard voor die paar kilometer, maar voor mij geen discussiepunt. Geen werkende lichten op de aanhanger, dan mooi geen aanhanger achter mijn wagen en dus gelukkig (!) geen gedoe mbt het vervoeren en aan de man proberen te brengen van een stierkalf. Is dit naïviteit of dikkoppigheid??

Geen opmerkingen:

Een reactie posten