woensdag 26 augustus 2015

Belonen

 Gisteren een dag zoals ik me er een stuk of drie per week zou wensen. Deels gewoon gedaan wat gedaan moet worden, maar ook zaken aangepakt, die inmiddels een grotere berg vormden, dan waar ze in werkelijkheid aanspraak op (blijken te) kunnen maken. Zo'n dag waarna ik me in Frankrijk voldaan en naar tevredenheid een dagje er tussenuit gunde. Perigueux of Brantôme zou het geworden zijn. Een lekkere lunch, een beetje slenteren, wat hangen op een terras, misschien wat overpeinzingen digitaal vastleggen en tegen het eind van de middag met een goed gevoel retour.

 De lokale alternatieven in de nieuwe omstandigheden missen nog hun vanzelfsprekendheid. Sibiu kan natuurlijk, of Sighisoara resp 50 minuten westelijk of 40 naar het noordoosten. In beide gevallen een aangenaam stuk rijden en aan lunchgelegenheden en ook aan terrassen geen gebrek. Simpelweg niet op het idee gekomen vanochtend. Kan nog natuurlijk. Alleen ff checken of ik de keuken kan claimen om te douchen.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten