vrijdag 21 augustus 2015

Donker

 Nog geen half negen en het schemert ..... Ik zal niet weer over de winter beginnen, maar dit gaat toch wel erg rap. Voor mij zelfs sneller dan dat het uur tijdsverschil met Frankrijk kan compenseren. We zitten tenslotte nog in zomertijd en gaan dat nog iets van twee maanden volhouden. Tegen de tijd, dat de klok terug gezet wordt, is het hier al donker voordat het zeven uur is, vrees ik. Anders of niet anders dan in Frankrijk? Ik twijfel en betwijfel.

 In praktijk betekent het simpelweg, dat je tegen een uur of acht een punt achter je buitenbezigheden moet zetten, wil je de boel nog opgeruimd krijgen, terwijl je nog ziet, wat je doet. Klinkt alsof ik lange dagen buiten vul met drukke bezigheden. Dat is niet het geval. Maar de temperatuur is gezakt en maakt het aantrekkelijker om me tegen de zwaardere werkzaamheden aan te bemoeien, zoals het schonen en omspitten van de tuin of het herhakken van het hout. Voor het echte werk moet je het hebben van de overgangsperioden tussen de seizoenen. Dat was in Frankrijk al zo en kwam daar in de verdrukking door de start dan wel uitloop van het seizoen en lijkt nu hier door de klimatologische voorwaarden grenzen gezet te krijgen. Heerlijk al dat nieuws ....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten