zaterdag 1 augustus 2015

Hebben!

 Een aangename stadse dag verleefd. Zowaar gedaan wat gedaan moest worden en ondertussen de lol en het genieten niet uit het oog verloren. In de grootwinkelbedrijven betekent dat (nog steeds en dat zal nog wel tijden zo blijven!), dat ik zoek, wat ik hebben wil, en vervolgens op zoek ga naar mijn gezelschap, dat zich verwonderd loopt te vergapen aan de uitstallingen van nauwelijks bekende mogelijkheden in de eindeloos lange schappen. Wat niet allemaal kan en te krijgen is!! Het maakt hebberig. Een stadium dat ik lang, lang geleden al gepasseerd ben. Een hoop van het mooie spul is of zinloos, omdat je al iets soortgelijks heb of volkomen nutteloos, omdat bijv. het gebruik in het niet valt bij de tijd, die vervolgens het schoonmaken kost òf het een functie aanbiedt, die je hooguit 1x per jaar gaat gebruiken en dan naar verloop van tijd het apparaat daar niet meer voor gebruikt, omdat je het bestaan van het ding, ergens ver weg achter in een kastje, bent vergeten. Het betere huishoudbeursgebeuren.

 Maar soit, voor de apparatuur kan ik nog enige begrip opbrengen, maar de 46 verschillende jamsoorten, 32 koffiemerken, 37 salamisoorten, de tientallen melkmerken, boters, yogurts, azijnen, olie's, suikers, etc, enz, noem het maar op, interesseren me absouut niet. Nieuw als alles anders is, probeer je een paar keer wat, als je tenminste geen herkenbare alternatieven ziet, en vervolgens kun je bij latere bezoeken gewoon doelgericht door die voetbalveldgrote winkel heen schieten en binnen een half uur in de rij voor een kassa staan. Tenminste, dat was zo in Nederland en Frankrijk .....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten