woensdag 12 augustus 2015

Haardvoer

 Begonnen met een hoop ergernis en haast sereen geëindigd. De halve wintervoorraad hout ligt nu in behakbare brokken te wachten tot het morgen klein geslagen wordt.

 Ergerlijk is dat toch als mensen (zeer waarschijnlijk, want ik heb er niet naast gestaan) aan de afstelling van machines gaan zitten klooien, terwijl dat nergens voor nodig is. Kettingzaag uitgeleend en nu ik 'm zelf wil gebruiken, wil het ding niet starten. Al bij de eerste ruk is ie verzopen. Krijg je, als aan de afstelling wordt gerommeld, als het ding heet en in de running is. Heeft een uur gekost, voordat het machien naar behoren liep. Die meneer mag van de uitleenlijst. Al doende leert men.

 Eenmaal bezig liep het als een trein. Als ik ergens ervaring in heb opgedaan in Frankrijk, is het wel in het hanteren van de kettingzaag. Tot aan mijn enkels stond ik in het zaagsel, toen de laatste meter in vieren was gedeeld. Kletsnat van het zweet en voldaan. Dat zijn de momenten, waarop bier het beste smaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten