zondag 2 augustus 2015

Gehobbel

 Pruimenjam. Een zondagse bezigheid als je op zaterdag de markt bezoekt ... èn pruimen koopt. Sterke drank in de knop en (nog) bruikbaar voor andere toepassingen zoals jam, sap, taarten, ijs en chutneys. Dat laatste valt me op het moment van schrijven in en daar moet ik eens ff naar zoeken. Pruimen zat en vooral ook pepers in alle kleuren en smaakgradaties. En eerlijk gezegd eet ik sneller iets pittigs dan iets zoets. Ook de sambalvoorraad niet vergeten uit te breiden met een andere smaakvariatie. In Frankrijk moest ik zoeken naar de juist kleur- en smaakcombinatie in de gewenste hoeveelheden. Hier gooien ze je over vier weken de zakken na, als ik het goed begrepen heb. Een paar potten met van die lange scherpe ('iute') pepers in het zuur kan geen kwaad, maar ook een heerlijk rode, ongebakken sambal cq peperpuree lijkt me op z'n plek gezien de mogelijkheden. Ga ik dankzij mijn move naar Roemenië de Chinese keuken herontdekken!!

 Het bruist nog niet maar borrelt wel weer. Het leven gaat soms af en nu weer op. Heerlijk dat bezig zijn, maar het zou toch ohhh zo leuk zijn, als ik uit de improvisatiessferen van het moment zou kunnen overstappen naar het gebruik van inmiddels twee jaar geleden aangeschafte keukenapparatuur. Water, dat is een, maar niet alles. Je moet ook nog lullen als brugman bij de keukenfirma, omdat de verkoper, die de keuken heeft geleverd en alles daar omheen heeft geregeld, inmiddels een andere werkgever heeft gevonden ... Het wordt niet met zoveel woorden gezegd, maar 'smooth' is de move blijkbaar niet gegaan. Maar dat zal me verder een worst wezen. Ik heb een contract met een firma en hoop dat dat verkoperonafhankelijk op een fatsoenlijke manier kan worden afgehandeld. Uitdaging 1.987.765 ......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten