donderdag 27 november 2014

Nachtrust

 Niet of nauwelijks (meer?) schakelproblemen in mijn dagelijkse beslommeringen blijkt ook de nacht een stevige deun mee te blazen in het geheel. Waarschijnlijk altijd gedaan maar meer als gevolg gezien of sowieso moeilijk plaatsbaar vanwege het rommeltje dat de nachten meestal waren en nog steeds zijn. Maar geen gedoe overdag staat dus niet garant voor een rustige nacht. Ook al hoef ik er de afgelopen tijd over het algemeen geen honden bij te slepen of mijn ergste vijanden te ontzien, slapen is een toevallig rustmoment in een verder drukke nachtelijke bedoening.

 Mocht ik de biologische klok verklarende waarde toekennen, dan is op het ogenblik de gal de boosdoener. Dat die het inwendige overhoop weet te werken, daar wil ik me nog wel een voorstelling van kunnen maken, maar met de rest lukt dat toch minder. Alles heeft natuurlijk met alles te maken, daar hoef je geen holistische denkbeelden voor te koesteren, maar hoe een orgaan tot het produceren of aanzwengelen van wanen in staat is, daar moet toch een gedegener verhaal tegenover staan, voordat ik dat als feit accepteer. En dan is daar nog zoiets als die algehele desorëntatie, het doodsbesef en wat meer voor de hand liggende fysieke reacties. Kortom rustig is anders

Geen opmerkingen:

Een reactie posten