maandag 18 mei 2015

Viervoetig

 Ergens weer iets van rust. De honden gevoerd. De oude garde uitgelaten en elders geparkeerd. Zelf toe aan een koud bier en me dat ook uitgebreid gegund. Kippen en ander tweebenig volk onbetrokken aan mijn geestesoog voorbij laten trekken van links naar rechts, terug, retour en verder.

 Voor ik me in het geschrijf zou kunnen storten, terug naar mijn toekomstige woonplek en enige aandacht verdeeld over het jonge grut. Heerlijk dat enthousiasme. Prachtig om de verschillen nu al te zien. De ervaring met de ander honden heeft geleerd, dat het gedrag als pup misschien een beetje verander, maar in grote lijnen blijft bestaan. Wederom is de dame de felste en het manneke de knuffelaar zonder dat hij over zich laat lopen.

 Ik moet oppassen, dat ik nu niet te weinig tijd voor de jonkies neem. Scheelt handenvol werk over een paar maanden. Ze zijn erg alert en op mij gericht. Dat is niet verkeerd. Maakt de opvoeding waarschijnlijk niet tot een gekmakende klus. Alles wat ik verder nodig heb is tijd en mijn plek!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten