zaterdag 23 mei 2015

Opschonen

 Hoe moet of zal ik het noemen? Pré-finish? Tussenstop? Pas op de plaats? Aanzet tot de eindsprint? Ik zal me later over de juiste woordkeuze buigen. Nu moet ik in de benen. Na twee jaar vuilstorten in de tuin is men gisteren begonnen met opruimen. Om te beginnen is het zooitje naar de straat verplaatst, waar al een forse berg bouwrommel lag, waarover met regelmaat werd geklaagd door de buren. Zelfs de politie vond het een keer nodig om zich er tegen aan te bemoeien, zonder dat dat verder ook maar iets van een verandering opleverde. Tenminste niet qua zooi in de straat, waarschijnlijk wel qua geld in hun portemonnee. Maar dat is inschatting, ik heb me daar verder niet mee bemoeid. Dat ga ik vandaag wel doen. Het zooitje schijnt weggehaald te worden. Er is een man, die de zooi erg graag wil hebben om ergens iets op te vullen. Hoe dat allemaal precies moet, waarheen, etc. maakt me niet uit. Ik moet betalen en zorgen, dat mijn stoep of hoe je dat moet noemen weer toonbaar wordt.

 Het werk blokkeert de (toegangs)weg van het dorp. Een weg waarop met onverantwoord hoge snelheden het dorp in en uit wordt gescheurd. Zelfs het openbaar vervoer is geen cent beter. Nu moet men afremmen en soms wachten. Valt verkeerd bij de vaak erg korte lontjes. Schelden en schreeuwen .... het is iets waar Roemenen best goed is zijn. Ze kunnen uren kletsen met willekeurig wie over de meest banale onzin, maar achter het stuur telt iedere meter en seconde. Rare lui.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten