woensdag 7 november 2018

Systeemfout?

 Bank stuurt je ongevraagd mndn voor het verlopen van je bankpas een nieuwe. Dat is service, zeggen ze zelf, omdat het uitleveren anders in de drukke mndn -einde jaar- nog weleens vertraging zou kunnen oplopen. Ze vergeten er echter bij te vermelden, dat de oude pas dus eerder geblokkeerd zal worden, dan de verloopdatum, die vermeldt staat op de pas zelf. Nergens een dergelijke mededeling, die er wel groot en met uitroeptekens bijgezet had mogen worden. Nee, dat moet je je dus zelf bedenken. Service .....

 Ben ik blij, dat ik van de Franse arrogantie (bijna) af ben, begint een Nederlandse bank te klooien. Banken! Vanaf het moment, dat je verplicht werd om een bankrekening te hebben om je loon op te storten, zijn de banken aan de invloed van de normale mens ontsnapt. Zelfs de politiek heeft er nauwelijks nog greep op. Wil je aan je EIGEN geld komen, moet je welhaast op je knieën gaan.

 Zo ook vanochtend. ING, voor wat het waard is. Eerst nog zoeken naar een filiaal. Gevonden schuin achter de Bijenkorf. Verhaal gedaan. Was niet meer terug te draaien. Mijn oude pas bestond gewoon niet meer. Wel fysiek, want in mijn handen, maar niet meer in hun systeem. Service noemen ze dat. Op eigen houtje dingen doen, waar je de direct betrokken niet van op de hoogte stelt. Mijn invulling van 'verrassen' is een andere.

 Gelukkig bleek nog iets te regelen. Ook de nwe pas moest geblokkeerd en dus straks vernieuwd worden en ik mocht een relatief beperkte hoeveelheid cash opnemen en mag morgen teruggaan voor de noodzakelijke rest. Systemen aangestuurd door mensen .... een ramp.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten