zondag 13 december 2015

Waargenomen

 Wederom in het oog springend Russisch interesse, maar ditmaal werkelijk een lezer of lezeres uit Rusland. Geen spookrussen. Er wordt redelijk consequent door de blogs heen gewerkt. Niet dat ik er iets mee moet! Maar toch weer die rare mengeling van "So what!" en "Wie zou dat waarom zijn?".

 Vreemd genoeg (Of misschien wel niet?) komt een overgroot gedeelte van de interesse voor het blog uit wat ooit voor het gemak met Oost-Europa werd aangeduid. Europa ontkent inmiddels meer en meer de verschillen tussen Oost en West,  zoals ze ook proberen te doen, alsof er geen verschil bestaat tussen Noord en Zuid Europa. Maar dat staat los van mijn schriftelijk gekeutel.

 Qua blog dendert momenteel als voornaamste aandachtspunt een fraaie score binnen schrijfbereik. Nog een paar schijfsels en voor dit jaar ga ik door de 1K heen. Een weergave, die het resultaat op een nette manier relativeert. Was het een streven? Ja en nee, gezien het resultaat van 2014 bestond de mogelijkheid. Dus ik heb zeker met de gedachte gespeeld. Maar net zo dubbel als bij de blogbezoekers, registreer en realiseer ik het me wel, maar weerhoudt me anderzijds van een fixatie op het resultaat. Ik laat me verrassen zonder verrast te zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten