woensdag 2 december 2015

Plekkerig

  Het kleine eilandje persoonlijke luxe staat op het punt de afronding in te gaan. Jaren en jaren geleden heeft mij ooit een dame met vermeende exta kwaliteiten verteld, dat de woonplek voor mij erg belangrijk was. Niet de geografische localiteit, maar de concrete woonplek. Als ik die zou kunnen meenemen, zou ik me zo overal kunnen installeren. Het eigene van de leefplek, daar ging het om. Ik denk, dat ik de dame in kwestie met terugwerkende kracht haar gelijk moet gunnen.

 Toen het me verteld werd, kon ik er niet zo veel mee. Toen lag mijn leven net voor de eerste keer helemaal overhoop en had ik bij God geen idee, wat ik me onder 'mijn plek' moest voorstelen. Die invulling is later èn via zeer uiteenlopende zijstraten duidelijk geworden.

 Het belang zit 'm in de mogelijkheid om me terug te kunnen trekken. Maakt niet uit of dat nu is om een koffie te drinken, op het toetsenbord te rammen, naar de plee te gaan, in bad te liggen of me uit te leven in de keuken. Ik leef vanuit mezelf naar anderen, niet vanuit anderen naar mezelf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten