donderdag 31 december 2015

Inventariseren

 Aangekomen op 1 april (mooie datum!) vertoef ik nu 9 mndn in het Roemeense. Een aardig symbolisch aantal. Een verandering, die afgezien van een paar praktische tegenslagen, aardig soepel is verlopen. Tegenslagen, die met vlottere helderheid rondom de verkoop bovendien niet nodig waren geweest. Ook geen moment gevreesd, dat die overgang problemen zou geven. Ik heb me altijd snel tbuis gevoeld op andere plekken, zolang ik maar een beetje de ruimte krijg om mijn gang te gaan. De roemruchte 'eigen plek' is in deze de belangrijkste onderscheidende factor. Dat was en is nog steeds behelpen, maar het vooruitzicht, dat die plek er zal komen heeft de afgelopen mndn een hoop bobbels glad gestreken dan wel hanteerbaar gemaakt.

 Na de definitieve switch in 2015 zal het leven zijn uiteindelijke vorm ergens in 2016 krijgen. Niet zozeer een spannend jaar dus, zoals 2015 wel was, maar meer een jaar waarin een hoop puntjes op de betreffende 'i's gezet gaan worden. Een jaar waarin we de economie nog een kleine boost geven, voordat we in de gewenste banen en rustigere vaarwaters terecht zullen komen. Maar nu loop ik ver voor de fanfare uit. Dat gaan we zien en ondervinden als het zover is. Ergens na het komende jaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten