maandag 7 december 2015

Aankopen

 Met een grote omweg richting het toekomstige huis en de tijd genomen om in alle rust door de supermarkt te dralen. Ja, echt de tijd vergeten. Ik wist, wat ik hebben moest cq wilde en de tussenliggende paden met bijbehorende schappen al snuffelend nagelopen. De Auchun is niet alleen voor Roemeense begrippen goed gevuld. Ook voor mij is een groot deel van het aanbod in feite onbekend. Heeft natuurlijk deels met de Roemeense origine te maken, maar zeker weten ook met het internationale karakter van het aanbod zonder dat het uitgesplitst wordt in aparte schappen. Roemeens, Russisch, Hongaars, Frans, Duits en Italiaans om de overheersende richtingen op een (willekeurig) rijtje te zetten. Ik kan nog mndn vooruit (minstens) in het ontdekken van de variatie in het aangebodene.

 Me vandaag beperkt tot vruchtensappen, wijn, bier, water, melkprodukten en een beetje fruit. Zolang ik niet of nauwelijks kook is een groot deel van het aanbod leuk ter kennisname, maar niet echt zinvol om te kopen. Ik ben bovendien nooit zo'n koper 'in het vooruit' geweest. Niet in Utrecht, daar had ik steeds goeie supermarkten op wandelafstand, maar ook niet in Frankrijk, al moest ik daar minimaal 10 en voor het echte werk 40 km rijden. Benieuwd hoe de bal hier ga rollen. Onbederfelijke waar van verderop en de rest uit de lokale super dan wel eigen tuin?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten