woensdag 2 december 2015

Onderscheid

 Wat je in je eigen leefomgeving niet lukt, wordt je in de horeca probleemloos aangedragen: aandacht! Wat een wereld van verschil. Wat een verschil en ik weet het al mijn levenlang te waarderen. Na de weinig flatterende ochtendtirade over het weer, nog steeds, nog altijd, steeds weer onvrije toiletbezoek, is het een verademing om een vrijwel bomvolle horecatent binnen te stappen en vanachter de bar een signaal te krijgen, waar nog plek is.

 Ik ben werkelijk geen in het oog springende aanwezigheid. Ik kom er een paar keer per week. Meestal in de ochtend. Drink een of twee Latte Macchiato met een glaasje mineraal water. Stamp een beetje rond op mijn tablet en vertrek weer na 1, 1,5 of 2 lei fooi. En toch, toch doet men de moeite om voor mij een plek te vinden. Ik zou willen, dat ik zo makkelijk bij 'mijn' toilet kon komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten