zaterdag 1 oktober 2016

Fonig

 Twee mogelijkheden heb ik. Ik kan mijn armen laten verlengen of ik neem een leesbril. Het is zover! Ik kan de telefoon niet meer met goed fatsoen op een afstand houden, dat ik de tekst op het scherm(pje) kan lezen. Ook de letters van de woorden, die ik nu typ, zijn enigszins wazig. Geen strak font. Ik kan natuurlijk ook een grotere telefoon of phablet nemen. Had echter net besloten, dat ik voor de iPhone SE wilde gaan ipv scherm en drukpunt van de 4 vervangen. Nieuw en toch hetzelfde. Zo oud ben ik inmiddels al.

 Daar vandaag naar opzoek geweest. De telefoon, niet de leesbril. Die komt volgende week of zo. Als tenmnste niet weer blijkt, dat het slechts een tijdelijke inzinking is, die ik wel vaker zo tegen het begin van de winter heb gehad.

 De telefoonmaatschappijen hadden niet in hun aanbod zitten, wat wij zoeken. De witgoed annex electronica winkels van het grote formaat hebben wel (deels) het gewenste aanbod, maar een belabberd ongeïnteresseerde verkooporganisatie. Beschamend hoe je 'en passent' wordt afgescheept met halve informatie, een gebrek aan bereidwilligheid en een schokkend afwezig interesse in de wensen van de klant. "Nee". "Ja, misschien". ":Kijk maar in het internet". En erger. Misschien worden ze dagelijks overdonderd door mensen, die vanalles willen weten maar niks kopen. Het zal mij een worst wezen. Dan leren ze maar het onderscheid te maken. Een dergelijk, gerust 'onbeschoft' te noemen benadering van de klant, kan ik me alleen uit Frankrijk herinneren, toen ik bij een BMW garage in Limoges informeerde naar de modellen en prijzen van de 3 serie, station. Ik ben er met open mond naar buiten gelopen.

 Nu hing mijn mond niet open, heb betere ervaringen gehad in hetzelfde bedrijf, maar ik zoek wel verder. Hangt ws van het afdelingsblok af. Ik maak het me niet makkelijk, maar betalen voor een dergelijke behandeling gaat er bij mij niet in. Dat ze maar in het spul stikken,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten