dinsdag 31 maart 2015

Kanteling

 Vandaag gaat het gebeuren. De helft qua kilometers weliswaar gisteren gehad. Waarschijnlijk. Maar vandaag keer en kantel ik van West naar Oost. Voor wat betreft Europa dan. Er zal altijd een oostelijker Oost zijn, waardoor wat nu Oost is dan West zou zijn en wat nu West is Oost wordt, als je maar ver genoeg de aardbol omzwerft. Voor het moment mag ik dus wel stellen, dat ik vandaag mijn oude leefsfeer, waar ik menig decennia in vertoefd heb, ga verlaten. Van de Frans-Duits invloedssfeer  naar de restanten van het 'K und K'- imperium. Sisi met Poetin in mijn achtertuin.

 Het besef is onderweg afgehaakt. Of we vandaag weer bij elkaar komen zal moeten blijken. Eerst eens zien dat we heelhuids de berg weten te verlaten waar het hotel ligt. Bij gebrek aan ruimte, denk ik, hebben ze geen moeite voor haarspelden gedaan en de weg maar gewoon pontificaal tegen de berg aan geplempt. Dat was met omhoog gaan al slikken en dan zal omgekeerd zeker niet minder zijn. We gaan het doorstaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten