zondag 8 maart 2015

Appèl

 De nacht verandert nauwelijks onder de invloed van de toegenomen activiteit. Het gaat in étappes, begint te vroeg, eindigt nog vroeger, herbegint en dan zou ik er best de hele dag in kunnen blijven liggen. Zeker met van die erotisch getinte uitsmijters van de laatste dagen. Dan draai je je toch makkelijker nog een keer om dan het dekbed aan de kant te gooien. Nooit gedaan die dag in bed en nu kan ik me dat niet eens permiteren.

 Er wordt op mij gewacht. Niet door de honden, die starten tegenwoordig nog trager dan ik. Nee, dozen, rommel, papieren en een nog steeds niet soepel lopende organisatie. Het kiezen is vandaag niet zo moeilijk. Mijn lijf protesteert. Geen grootse ingrepen dus. Ik heb er nog één te gaan. Een normalere, minder fysieke dag gaat het worden. Ik ga het me nog niet bekennen, geen innerlijke weerstanden wakker maken, maar het zal de administratie worden, waar ik me vandaag op ga storten. Afgewisseld met enige zeer huishoudelijk getinte klusjes. Muziekje eronder. Ramen en deuren wagenwijd open. En voor de rest weet ik straks meer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten