zaterdag 21 februari 2015

Stad's

 De schouderlast in de Brasserie achtergelaten en de stad ingewandeld. Niks bijzonders op het programma en eerst maar voorzichtig gekeken of mijn stemming wel mee wilde werken. Voor een middagje winkel-in, winkel-uit moet ik niet in een tè relativeren mood zijn. Een beetje dommig, koperig en in voor niet zo helemaal echt werkelijk noodzakelijke dingen. Want als ik alleen ga voor wat nodig is, kan ik beter rechtstreeks de kroeg in duiken. Niet dat die kroeg zo noodzakelijk is, maar stukken aangenamer zitten, kijken en niksdoen, dan mezelf van winkel naar winkel te slepen en steeds weer afvragen, waar ik eigenlijk mee bezig ben.

 De kroeg is er wel van gekomen, maar toen de winkels al lang en breed waren gesloten. Kortom ik heb de middenstand een paar euro laten verdienen. Vooral de kassa van Plato gespekt. Voorlopig voorkomen dat de Hema de weg van V&D op moet. De weekendkranten ingeslagen, enkele boeken gevonden in de kleine boekenzaak op de Lijnmarkt en als enige noodzakelijkheid skisokken gescoord bij Katmandu, zo ongeveer tegenover mijn oude woonadres.

 Een hotel in het centrum heeft dan naast een hoop andere voordelen ook het gemak, dat je je zooi snel kunt dumpen voor je aan de borrel of het bier gaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten