donderdag 12 februari 2015

Bezinkels

 Weer een mooie dag. Voorlopig de laatste. Dus lekker aan de slag. De draai van gisteren terugpakken lijkt me wel een aardige. Een leeg geruimde bar; de ultieme droom voor vandaag. Nog een hoop persoonlijke papierzooi, een berg prullaria, apart glaswerk en de ooit deze kant opgekomen spullen nadat het ouderlijk huis verruild werd voor een flat met verzorgingstrekjes. Bij die hele doos bakplaten en -vormen kan ik me nog wel wat voorstellen. Maar wat heb ik me ooit bedacht bij het bewaren van de trouwkleding van mijn vader, incl. inklapbare hoge hoed??

 Maar ja, d'r is wel meer waar je vraagtekens bij kunt plaatsen. Wat doe je met een modelracebaan, die jezelf ooit eens gekocht hebt, omdat je 'm nooit gekregen hebt, ondanks regelmatige vermelding op de diverse soorten verlanglijstjes?? En zo is er nog wel meer spul waarvan de aanwezigheid meer verbazing oproept dan begrip. Je bewaart niet om te gebruiken, je bewaart om niet weg te hoeven gooien. Het enige wat je daarvoor nodig hebt, is ruimte. Iets waarvan we hier meer dan voldoende hadden. Het is, dat ik het me qua mijn eigen rommel zelf aan heb gedaan. Niet zeuren dus en verder met selecteren en uitdunnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten