donderdag 12 februari 2015

Corresponderen

 Tjsoe, heavy dag weer. Zal blij zijn als ik de persoonlijke in- en uitpaksferen achter me kan laten. Vandaag een heel eind gekomen, maar niet waar ik stiekem op gehoopt had. Wat heeft een mens toch een berg zooi en dat terwijl er in Utrecht al iets van een stevig volle pallet is gesneuveld. De Peugeot staat alweer volgeladen om de papier-, glas- en stofhandelaren er hun voordeel mee te laten doen. Desondanks nog weer een halve doos brieven opgeduikeld. Heel wat afgeschreven ooit. Tegenwoordig moet je al bijna smeken om zoiets als een email, als je niet steeds weer aangewezen wilt zijn op kopieën van WA-dialogen. Emoticons ipv van bloemrijke taal en opmerkingen ipv een uitgebreide uitleg. Is dat vooruitgang? Geen idee. Het is in elk geval een verandering, die de gemiddelde luiheid van de mens in de kaart speelt. Actie-reactie komt nauwelijk meer verder dan het "duimpje in de lucht".

 Een aardig peroonlijk archief, dus. Jammer nou, dat ik niet beroemd ben en derden niet staan te poppelen om zich op die geschriften te storten. En nog veel meer zonde, dat ik zelfs bij beleden beroemdheid nooit de onzin zou kunnen lezen, die anderen uit mijn schrijfsels denken te kunnen destilleren. Want tenslotte niet meer onder de levenden. En vanaf dat wolkje slinks meegenieten, zou leuk zijn, maar met sprookjes heb ik altijd zo mijn problemen gehad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten