vrijdag 13 februari 2015

Dubbelzijdig

 Nou zou je denken, dat het goed moet doen, als je na al het gewurg bij de selectie-en inpakprocedures, ff een dag je licht buiten de deur en in andere bezigheden opsteekt. Dat is vreemdgenoeg maar ten dele waar. Het zou eigenlijk ook wel verbazingwekkend zijn, als er eens een keertje een beleving de revue zou passeren, die slecht voor één uitleg vatbaar blijkt te zijn. Het is altijd dubbel, altijd Dr. Jekyll and Mr. Hide.

 Het is de afgelopen jaren alleen de afkeer van alles gelukt om een overheersende rol te spelen. Maar ook daarbij was de rest weldegelijk aanwezig, spartelde echter wat in de marge en had absoluut niks in de soep te brokkelen. Dat is nu evenwichtiger, maar evenwichtigheid is nu niet, wat je in deze zou willen nastreven. Laat al dat kritische gemekker aub in de marge schuiven en maak hen, als het ff kan, zelfs het spartelen onmogelijk. Toekijken mogen ze. Kijken naar wat ze uiteindelijk niet tegen hebben kunnen houden.

 Zoals ik vandaag in Limoges vond, dat ik verder had moeten gaan met de verhuisbezigheden, zo denk ik morgen, terwijl ik zooi sta in te pakken, dat ik ze niet allemaal op een rijtje heb, om mijn weekend daar aan te verspillen. Het zij zo. Weekend was vandaag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten