maandag 9 februari 2015

Overmoed?

 Een belastingdienst, die je verplicht om de volgende aanslag zelf digitaal op te halen .... Ik weet het niet, maar volgens solliciteert hier een instelling naar een hele berg problemen. Sinds wanneer ben je verplicht om zelf achter je belastingaanslagen aan te lopen? Bij te houden wanneer ze verschijnen, internetaccounts te hebben om je digitale belasting-alias te kunnen controleren?? Net zo'n onzin als over boetes praten, als je je belasting niet via het internet betaald .... Ik kan me niet heugen, dat er recentelijk wetten zijn aangenomen, die dit mogelijk maken. En zo ja, dan heeft niet alleen ik, maar heel Frankrijk zitten slapen.

 Of het is een voortzetting van het rare Franse systeem van zogenaamde eigen verantwoordelijkheid, dat je mn bij de banken ziet, waar dan bij nalatingheid direct forse boetes over geheven kunnen en zullen gaan worden. De belastingdienst naait je niet alleen, je wordt nog verondersteld zelf te controleren wanneer je aan de beurt bent en voor hoeveel. Bijna jammer dat ik hier bij de volgende aanslag niet meer zal vertoeven. Dit nodigt uit tot burgerlijke ongehoorzaamheid. Iets waar Fransen eigenlijk best een historie in hebben, maar in deze hebben ik nog geen kick vernomen.

 ..... ik gun die miep, die me vanmiddag terug liet komen, omdat ik niet alle getallen op mijn bezwaarschrift in mijn eigen handschrift had ingevuld, heel veel dwarsliggende belastingbetalers. Die trut doet er goed aan te beseffen, wie haar betaald.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten