dinsdag 15 april 2014

WAO

 Poe, poe, drukke dag gisteren en vandaag lacht wederom de zon me toe. Het is fris, dus de nacht is koud geweest, dus is buiten alles zeik- en zeiknat. Voor twaalven geen bezigheden buitenshuis en gewoon binnen aan de slag:  ... Was, Afwas en Opruimen. Voorlopig ben ik weer ff uitgezeurd. Ook het nieuws van vanochtend heeft geen inspiratie gebracht. Behalve dat ik me bedacht, dat Duitsland en België Europa heel wat slimmer veroveren dan Rusland nu met de Oekraïne proberen. Hier wordt geen steen uit het plaveisel gewrikt, hier moppert men wat en volgt gedwee de uitgestippelde weg naar de slachtbank.

 Het zal mijn tijd wel duren en mag ondertussen aan mijn reet roesten. Ik wens mij overlevers geen zondvloed toe, maar ik ga me ook niet druk maken om het uitstervende kritische vermogen bij de gemiddelde Westerling. Het wordt graag gepresenteerd als murw beuken, maar het is niks meer of minder dan de angst om te verliezen wat men heeft en de maar voortdurende roep om verzorging en bescherming. Het is akelig om te zien, wat men daar voor over heeft, maar het is aan de tijd om er over te oordelen, niet aan mij. Ik ga d'r een zo lekker mogelijk daggie van maken zonder weg te lopen voor gras en aanverwante verplichtingen. Ook akelig, maar beduidend minder gevaarlijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten