zaterdag 12 april 2014

Stadten

 Was leuk in Perigueux. Dat mag ook wel benoemd worden. Ik vergeet dat toch te vaak. Behalve prachtig weer, was het een erg leuke, gezellige en goed gevulde en gevarieerde markt. Jammer dat kopen niet zoveel zin had, dat maakt het nog net wat interessanter. Het rondstruinen was echter niet verkeerd. Ook een tijd op een mooie plek mensen zitten kijken. Het was inmiddels tegen het einde van de markt en tussen het verkopen door wordt dan al het zorgvuldig opgebouwde weer net zo zorgvuldig, al zal het hopelijk minder zijn in omvang, afgebroken en in het dichterbij gereden vervoer gestopt.

 Tegenover mij werd een kraam afgebroken door drie vrouwen, of twee vrouwen en een meisje. Opvallend veel vrouwen achter de marktkramen, maar dat terzijde. Aan de handelingen en de volgorde van aanpakken was te zien, dat ze dit niet de eerste keer deden en die ervaring duidelijk deelden. Tijdens het bekijken van dit haaste perfecte samenspel viel me op dat het meisje gewoon meisje was, misschien iets dunner dan de gemiddelde leeftijdsgenoten, maar nog steeds flinker dan ik mijn vrouwelijke leeftijdsgenoten herinner, als ik het ingeschatte aantal jaren terugdenk. Eén van de vrouwen had een erg vrouwelijk, fijngesneden gezicht met daaronder het lijf van een bouwvakker, hoekig en plomp. De ander was het type manwijf.

 Ondertussen met veel plezier al de andere passerende malle of minder malle types bekeken. Het viel me op dat Nederlanders eruit springen, omdat ze ten opzichte van de rest luid tegen elkaar praten. Misschien lag het aan de leeftijd van hen, die ik hierop betrapte, of de andere toon van de taal tov het Frans. Hoe dan ook, het viel me op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten