zondag 13 maart 2022

Vegetarisch

 Zondag 13/03/2022. Het begin van de vleesloze periode in aanloop naar de orthodoxe Pasen. Vleesloos èn eieren sparen. Er begon net iets van een diepvriesgebruiksritme te onstaan. Op deze manier eten we over 5 jaar nog van het geslachtte varken van afgelopen jaar. Met de beide vastenperiodes van 6 wat eigenlijk 7 wkn zouden moeten zijn, houden we 40 potentiële vleesweken over. Daarvan eten we grof geschat 2,5 keer per week vlees. Dat zijn 100 porties op jaarbasis. Nu zou ik terug moeten zoeken hoeveel porties er vorig jaar de diepvriezer in zijn verdwenen. Het zullen er meer zijn geweest, maar hoeveel. Al sla je me door. Geen idee.

 Een diepvriezer is een koude vergeethoek. Dat heb ik al vaker geconstateerd. Vers gaat me stukken makkelijker af, al koop ik tegenwoordig geen vers vlees meer. Maar voor de groenten geldt hetzelfde. De vorig seizoen ingevroren peulen liggen nog geheel ongebruikt in de vriezer. Ik moet me echt dwingen tot diepvriesdagen en dat gaat me slecht af. Conserveren doen het iets beter maar ook dat vereist extra aandacht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten