dinsdag 1 maart 2022

Oorlog_06

 Daar gaan we weer. Dag 6. Maart 2022. Geen onderhandelingen vandaag. Bombardementen gaan door. Ook de tientallen km's lange stoet (file?), konvooi is het woord, van militaire voertuigen in de richting van Kiev kruipt voort. Eerst had men het over 25 km, nu schijnen het 67 km te zijn. Wat is daar de bedoeling van en waarom laat Oekraïne die stoet maar verder oprukken? Schijnen de hoofdstad inmiddels tot op 20 km te zijn genaderd. D'r zijn geen berichten, dat Oekraïne de boel probeert tegen te houden. Mij lijkt. dat je voor aardig wat problemen zorgt, als je de eerst km platgooit cq opblaast. Moet 'n makkie zijn met al dat onlangs geleverd materieel, mn de anti-tank wapens. Maar wie ben ik? Mijn militaire ervaring is 0,0. Zelfs de dienstplicht is me dank hooikoorts bespaart gebleven.

 Ondertussen stromen de vluchtelingen de grenzen over. Roemenië heeft in het begin geroepen, dat het 500K kan opvangen, maar heeft voor zover ik weet, daar geen logistieke consequenties aan verbonden. Mensen worden opgevangen door privépersonen en worden indien nodig ondergebracht in hotels en pensions. Ze staan met massa's goederen aan de grens waar de vluchtelingen aankomen en hun handen al meer dan vol hebben aan de meegesleept baggage. Je zou denken, dat er in Europa meer dan voldoende expertise aanwezig is voor de opvang van vluchtelingen. Het zijn nog echte ook!.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten